TomTom GO 950 LIVE 12 maanden

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO 950 LIVE 12 maanden op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

RobdeV 04-10-2011

We hebben de 950 6 maanden geleden gekocht omdat er een kaart van de VS en Canada in zit. Vooraf hebben we een (caravan) reis door Frankrijk en Spanje gemaakt. Afgezien van een enkele grote fout en soms wat aan de late kant reageren doet de 950 wat het moet doen. Het overschakelen naar de VS is eenvoudiger dan aaaaa op 23/5/2010 beschrijft. In hoofdmenu ga je naar voorkeuren. In menu voorkeuren vind je op blz. 3 "wissel kaarten" en je schakelt hier over naar VS.
Vooraf kun je dus alle hoteladressen al invoeren. In de VS duurde het enorm lang voordat een gps signaal werd ontvangen. Na een half uur buiten te hebben gestaan (dacht eerst dat hij stuk was) heb ik het ding aan de laptop gehangen en voor het raam gezet. Weer een half uur later begon het te werken. Wij vinden het een geweldig systeem en hebben er veel gemak van gehad. Wel is de accu snel leeg. Je hebt dus de auto of de laptop nodig.

wild vuur 13-06-2011

Dit toestel is niets waard na verloop van kaart. Daarna alles betalend. Is in garantie reeds tweede toestel! Geen gps signaal, zelf in eigen streek (West-Vlaanderen)! Goede raad indien je naar Frankrijk reist: neem een gedetailleerde landkaart mee; je zult hem nodig hebben! Heb mij al enorm geërgerd aan het apparaat, heb het door het raam van mijn wagen gegooid ! Nooit nog "DomDom" !

Jan Hoos 16-10-2010

Ik ben sinds februari in het bezit van dit voormalige topmodel en heb nu voor de vierde keer de serviceafdeling nodig gehad. Opeens mijn 12 maanden LIFE service verlopen, bewijsvoering zelf moeten leveren en opgelost in 4x. Apparaat bleef resetten: Opgelost in 5x. Geen LIFE service: opgelost in 3x.
Nu opeens is mijn gekochte kaartupdate service verlopen, terwijl ik nog ruim 3/4 jaar tegoed heb. Afwachten hoe dit nu verder gaat.
Als het apparaat werkt dan is het wel goed, alleen de fix duurt veel te lang.
Ik was een zeer gelukkige NAVIGON gebruiker maar heb de fout gemaakt om over te stappen op dit systeem.
TEVREDENHEID: MIN 10 !

noble002 16-08-2010

Voor de vakantie gekocht mede door HD traffic in europa, ook al werkt dit nog niet italie waar we heen gingen. Hd traffic werkte slechts kortstondig, service tomtom wel goed maar iedere keer na herstel acties stopte de hd traffic weer na enkele dagen, abonnement verlopen.
Na aankomst in italie werkte het ineens weer, maar niet voor italie maar dit was me bekent.

Werkt nu goed zoals ik gewent ben maar voor het huidige topmodel wel de volgende minpunten:
- berekenen route duurt erg lang
- te vaak een vastloper of spontane reset gehad
- Touchscreen werkt slecht soms bij lichte aanraking 5 of 6 keer dezelfde letter, of ineens 2 of 3 sub menus verder.
- Optie bij planningvoorkeuze "vermijd altijd snelweg" aanwezig, waarom niet ook optie “alleen snelweg”. Nu bij rit italie Nederland word ik van de snelweg gestuurd via provinciale weg wat niet handig is met caravan.
- Hd traffic, werkt vermoedelijk wel maar als je voor de alternatieve route kiest geen opties of voorbeeld van de route, en met caravan in berggebied een onbekende alternatieve route door bergen niet handig.
- batterij binnen zeer korte tijd leeg, ook als deze volledig geladen is en ik leg hem uitschakeld weg binnen enkele uren al weer leeg. Even het weer bekijken is er dan niet meer bij zonder lader. Terwijl een nieuwe XL van een kennis na 3 weken niet gebruikt nog gewoon vol is.

Live service werkt wel in italie wat voor oa het weer en google erg handig is, bijv lokaal weer of een restaurant of garage zoeken via google erg handig.

gebruiksgemaak vooral laag door slechte touchscreen en batterij levensduur en geen opties voor alternatieve routes zoals alleen snelweg etc

Burhenne 12-06-2010

De nieuwe tom tom go 950 is een perfect apparaat werkt zeer goed pakt gelijk de snelste route en berekend onder het rijden of er nog snellere routes zijn ik ben er zeer tevreden mee duidelijke stem zeer goed geluid ik heb deze dus niet vol open staan 75% is al zeer luid nee alles is perfect geen klachten over

Theovdp 28-05-2010

Heb nu sinds 12 februari via de leaseauto een los navigatiesysteem ipv een vast.
Advies was om een Tomtom 950 live te nemen met een TMC dok.
Kreeg na een maand problemen dat het navigatiesysteem regelmatig tijdens het rijden uitviel zodat ik dezebv op en rit naar Dieppe in Frankrijk ca 40 x moest resetten.
Ook het geluid via de bluetooth is nog slechter als dat ik verwacht had .
Daarbij omdat ik veel dezelfde routes rij ben ik erachter gekomen dat de routes die als snelste route zijn aangegeven helemaal niet de snelste routes zijn...en dat op meerdere.Ook naar huis toe ging ik omrijden ..het was bijna als grap de langste route met siteseeing in mijn woonplaats.
Heb daarop eerst zelf kontakt opgenomen met tomtom en de reactie liet niet lang op zich wachten wat erg positief is echter kreeg de oplossing om het apparaat geheel te resetten niet voor elkaar dus hiermee naar de autodealer(leverancier)gegaan die het naar Tomtom gestuurd heeft echter met een wel zeer teleurstellend resultaat en heb er 3 weken op moeten wachten ..en ga hiermee niet akkoord dus tot nu toe wel zeer teleurstellend en heb spijt dat ik toch niet voor een vast navigatiesysteem gekozen heb ondanks dat het duurder is heb ik wel de eravring dat het betrouwbaar is En O ja ook gelezen het touchscreen werkt verre van ideaal ...soms reageerd het helemaal niet

aaaaa 23-05-2010

Heb de TT950 speciaal gekocht, omdat ikop vakantie naar Canada gaat.Eerst over gedacht om in Canada een TomTom aan te schaffen.
Voor 89 Can.dollar heb je al een TomTom one.Maar na de akantie...wat moet je dan nog met deze TomTom.
Over gegaan naar de TT950.
Gewoon een wereld ding, punt.
Alleen ik kon nergens in een handleidig vinden vinden hoe je van de kaarten van Europa naar de kaarten van de VS en Canada kon omschakelen.
Ik ben er uit gekomen, het werkt zo:
1. ga in het menu naar wijzigingen
voorkeuren;
2. ga naar fabrieks instellingen;:
3. laat de fabrieksinstellingen in
en je komt automatisch de kaart
van de VS/Canada tgen.
4. Even aantikken.
Zo kom je ook weer in de kaart van
Europa

wdalen 30-03-2010

Midway schrijft over het bevriezen van het beeld. Heb ik ook maar ik laat het er bij. Van TOMTOM kun je geen support verwachten. Ben met een 940 ook ruim een jaar bezig geweest. Ook zonder Resultaat. Ik wacht op de dag dat ik van TT af kan.

midway 28-03-2010

Ik ben niet erg gelukkig met de 950. Ben chauffeur en heb hem zo'n 12 uur per dag aan het raam hangen. Het komt regelmatig voor dat het beeld bevriest, zij praat/navigeert wel door maar beeld blijft op een punt vast staan. Dit gebeurt vooral in de tweede helft van de dag, net of er iets te warm wordt inside. Verder is het voor mij nog niet verklaarbaar waarom of waardoor ze bevriest soms zit ze vast nadat ik ergens geladen heb en soms onder het rijden. Heb d'r net terug van reparatie daar konden ze niks vinden na onderzoek, ze hebben de software vernieuwd maar was al ouder dan ik er op had. Weer mee gaan rijden eerste dag was goed 2e dag was weer foute boel. Denk dat ze toch maar weer terug moet, ik heb betaald voor een goed werkend apparaat en niet voor een die niet of half werkt

wim123 03-03-2010

Live services werkt mooi, alleen erg duur, zal wel aan de prepaid kosten liggen van de ingebouwde GSM.
Jammer dat je er zelf niet mee kunt bellen.
De computerstem is erg duidelijk en leest ook straatnamen op.
Rijstrook assist is erg handig.
Het apparaat reageert soms traag op de bediening.
Kwaliteit touchscreen kon beter.
Stemherkenning in de woonkamwer is goed, maar in de auto met motorgeluiden erg slecht.

Heb ook een gratis kaart binnengehaald (v845.2702).
Het valt me op dat de favorietenlijst opeens corrupt is terwijl hij nog wel met de vorige kaart werkt; TT blijft herstarten als ik een route wil plannen. Ook wordt "Bekijk kaart" opeens in grijze kleuren weergegeven onafhankelijk van welke kaartkleuren je ingesteld hebt.
De nieuwe kaart is ook veel kleiner dan de vorige (v835.2429).

Het max. aantal favorieten is nog steeds 50.
Je kunt extra favorieten aanmaken als POI, maar dat zoekt een stuk omslachtiger.

Willy de bakker 23-02-2010

Ben sinds 19/11/2009 in het bezit van een 950 live.
Tot op heden nog niets als lof over dit toestel.Heb ook nog nergens problemen mee ondervonden.Heb er een micro Sd card van 16GB in zitten.
Ook 2 jaars kaartupdates en de nieuwe kaart heeft hij onlangs binnen gehaald.Ook de verbinding met telefoon verloopt vlekkeloos.Ook de live functies werken zeer voortreffelijk.Ik heb reeds verschillende toestellen van Tom tom gebruikt en dit is tot op heden de beste koop geweest.

ericnh 17-02-2010

----------Update review, 17-2-2010-----------
Ook bij de 950 begint de bluetooth module kuren te vertonen. Ten opzicht van het oudere model 940 dus geen vooruitgang. Het lijkt erop dat deze begint te haperen na updates welke binnen komen met tomtom home.

Het touchscreen werkt een stuk slechter dan het scherm van de 940, de 950 reageert verkeerd op aanrakingen. Het voorschermpje lijkt ook stugger te zijn dan van de 940, dit zal er ongetwijfeld mee te maken hebben. Daardoor een 5 voor gebruiksgemak, want je moet vaak terug of zelf opnieuw beginnen. Dit is niet handig.

De live services: net als de 940 veel te duur en vaak heeft het geen toegevoegde waarde. Als er file staat op de A7 bijvoorbeeld in de ochtendspits, kun je toch geen alternatieve route nemen. Ook die routes staan in een mum van tijd vol, of het systeem kiest een route welke door politie gecontroleerd wordt als zijnde sluiproutes.
Dit heeft dus weinig toegevoegde waarde.
Hierdoor een 6 voor de mogelijkheden. Een standaard TMC is vaak gratis en in veel gevallen dus eigenlijk net zo goed.

Het geluid uit de luidspreker is volgens mij doffer waardoor de verstaanbaarheid achteruit is gegaan. Een regeling Hoge en lage tonen is een elektronische aanpassing en moet volgens mij gemakkelijk in te bouwen zijn via een software update en broodnodig. Een 4 dus, want er is plaats genoeg voor een beter luidsprekertje.

De vormgeving is al jaren hetzelfde, de fantasie is hier ver te zoeken, dus ook een 5

De beeldkwaliteit, het touchscreengedeelte is verre van perfect (Neem een voorbeeld aan de iphone, dit is een veel beter systeem). Voor een topmodel had is zeker minimaal een 5 of 7 inch verwacht, kost qua productie nauwelijks meer. Ook hier wordt het systeem een stuk lager ingedeeld als eerst.

Voor degene die een Iphone hebben; neem alleen de software met een goede houder van Iphone of Navigon en je bent veel goedkoper uit en toch net zo goed bedeeld en met een veel beter scherm, ondanks dat het kleiner is, is het veel beter af te lezen.

----------1e review, 3-12-2009----------
De 950 nu een paar dagen in bezit. T.o.v. de 940 welke we in een andere auto gebruiken valt direct de iets andere indeling van het scherm op, tmc is toegevoegd en de bluetooth module werkt, tot nu toe, helemaal goed. In de 940 viel de bluetooth elke keer uit, een drama was dat.

De indeling van de kaarten is nagenoeg hetzelfde. De muziek, FM zender en luisterboeken functie is verdwenen, ik geloof ook niet dat iemand dit mist want het is toch niet bruikbaar.

De stemsturing zou beter mogen, niet alle opdrachten werken! Update noodzakelijk hiervoor. Ik heb even de Navigon 8410 gehad, maar ben blij dat ik weer een tomtom heb.
Bouwkwaliteit is stevig en robuust en de geluidskwaliteit is best goed en gesprekken zijn goed te verstaan.

Jammer is dat het toestel niet zelf aangaat als je de auto op contact zet, uitschakeling gaat wel automatisch. Sommige goedkope modellen hebben deze functie nl. wel. Vreemd maar het zij zo. Ook hier misschien een wijziging mogelijk met een update?

Routes worden snel gevonden en de live functie werkt erg goed, evenals op de 940. Nu echter in een groot deel van Europa.

Kortom, tot nu toe een goed toestel. Voor een heel klein beetje meer heb je t.o.v. de 750 geheel noord amerika etc erbij als kaartmateriaal. Dit maakt de 750 eigenlijk overbodig.

Hansel123 16-12-2009

Sinds een week de Go 950 live in het bezit. Deze is in de plaats gekomen van een Go 700.
De verschillen met de Go 700 zijn overduidelijk. Dit ligt met name aan de technische verdere ontwikkeling van de modellen.

Ik heb de Go 950 gekozen voor de specificaties: 64 ram werkgeheugen, 4 gb intern geheugen, live services, esthetisch mooi model.
En wat ik heel belangrijk vind is dat je het geheugen kan uitbreiden.

Ik heb er nu een 8 gb Micro SDHC als uitbreiding ingedaan.Deze werkt perfect.
TomTom levert op hun site alleen 2 gb micro sd geheugenkaarten, maar er kunnen ook micro sdhc kaarten in tot zeker 8 gb. Waarschijnlijk ook 16 gb maar dit heb ik niet gedaan. 8 gb is voor mij genoeg.

Ik heb de Go gekocht met een half jaar gratis live service.
(dit zit er volgens mij standaard bij)

Wat mij meteen opvalt is dat de verbinding snel gemaakt wordt, zelfs binnenshuis. Hij gaat ook meteen opzoek naar verkeersinformatie om deze dan door te geven op het heldere duidelijke display.

De werkbalk onder oogt in eerste instantie wat druk, echter ben je zo gewend aan de symbolen en info. die erop staan vermeld. Dit vind ik nu niet meer storend eruitzien.

Verder is hij makkelijk te bedienen d.m.v. het overzichtelijke menu. Omdat ik op mijn G0700 NavCore 8.417 had, was het menu voor mij niet echt wennen. De NavCore 9 scheelt hier qua menu niet echt veel van, op wat extra icoontjes na.

Ik heb hem getest met een rit van Zuid-Holland naar Brabant. Wat ik als prettig ervaar is dat je op tijd wordt gewaarschuwd voor files e.d. door een computerstem. Je kan dan kiezen wat je wil doen.Het snel kunnen zien van verkeersopstoppingen d.m.v. snapshot werkt efficiënt.

Ook werkt het EPT goed. Bij het inrijden van een tunnel (Rotterdam) springt hij hierop over. In Nederland is dit niet echt nodig, maar wanneer je in Zwitserland of Parijs bent en je moet binnen in de tunnel een richting kiezen, is het wel prettig dat je dit d.m.v. je navigatie kan doen.

Het geluid van de 950 vind ik minder van kwaliteit. Vooral t.o.v. de Go 700. Bij de 950 komt de stem wat schel uit de speaker.

Ik heb verder geen minpunten.
Prima apparaat. Ik denk zelf echter dat de Go 750 dezelfde kwaliteiten heeft, maar goedkoper is, wat zal zorgen dat toch veel consumenten voor de Go 750 gaan.

Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. Daar moet ik hem wat langer voor hebben.

Hans

eric-nh 03-12-2009

Zaantheater 01-12-2009

De Go950Live inmiddels enkele dagen in mijn bezit en ik moet zeggen een fantastisch apparaat. Supersnel met de GPS ontvangst en ook de Live services werken uitstekend er worden zelfs nieuwe routes aangeboden die 5 minuten sneller zijn op een vertraging van 8 minuten.

Na ontvangst meteen geupdate, waarna de nieuwste kaarten van Europa en Noord Amerika werden geinstalleerd.